Škoda 130RS No.44 Zapadlo - Motal Rallye MC 1977 1:43 Abrex

Kód: 38792
Neohodnoceno
Značka: Škoda
899 Kč
Skladem (3 ks)
Můžeme doručit do:
31.7.2024
Možnosti doručení
Škoda 130RS No.44 Zapadlo - Motal Rallye MC 1977 1:43 Abrex

Detailní informace

Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 20000 výdejních míst
Přes 20000 výdejních míst
po celé ČR
Doručení do 48 hodin
Doručení do 48 hodin
na jakékoliv místo v ČR

Detailní popis produktu

Škoda 130RS No.44 Zapadlo - Motal Rallye MC 1977 1:43 Abrex. Škoda 130 RS byl slavný sportovní speciál, který byl ve své době označovaný jako „Porsche Východu“. Skelet karoserie vyšel ze sériově vyráběné Škody 110 R, jenž byl rapidně upraven a to vnitřním ochranným rámem, úchyty zadních ramen a všelijakými výztuhami podlah. Díky laminátu na blatnících a tenounkému hliníkovému plechu, který byl použit na střeše, předním čele (s otvory přídavného chladiče), vnějších plechách dveří a víku zavazadelníku, došlo k výraznému odlehčení vozu. Motor byl objemově upraven na 1 289 ccm a jeho výkon byl přibližně okolo 103 kW. Vůz získal nespočet úspěchů jak na okruzích, tak i v rallye, a opakovaně dominoval i na mistrovství světa i Evropy. Fota a text Abrex.

Doplňkové parametry

Kategorie: Škoda závodní 1:43 Abrex
Hmotnost: 0.2 kg
? Měřítko: 1:43
Užitkovost: Závodní
Materiál: Potištěný plech
Značka: Škoda
Výrobce: Abrex
Kód: 143XABS-501TC

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Skoda

Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.

Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.

Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie