Škoda 200RS Rallye Škoda 1974 No.10 Šedivý - Janeček 1:43 Abrex

Kód: 34048
Neohodnoceno
Značka: Škoda
1 295 Kč
Skladem (3 ks)
Můžeme doručit do:
18.7.2024
Možnosti doručení
Škoda 200RS Rallye Škoda 1974 No.10 Šedivý - Janeček 1:43 Abrex

Detailní informace

Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 20000 výdejních míst
Přes 20000 výdejních míst
po celé ČR
Doručení do 48 hodin
Doručení do 48 hodin
na jakékoliv místo v ČR

Detailní popis produktu

Model kompletně vyrobený v České republice! Kovový model s plastovými díly. Škoda 200RS Rallye Škoda 1974 No.10 Šedivý - Janeček 1:43 Abrex. Škoda 180/200 RS byly prototypy dvoumístných závodních kupé, určených pro náročné automobilové soutěže. Jejich tvary byly odvozené od Škody 110 R. Tyto prototypy disponovaly silnými motory o objemu 1,8 l a 2,0 l, zadní nápravou s převodovkou Porsche a zvenčí nízkou střechou, žádnými nárazníky a zvětšeným rozchodem kol. Celkově byl vyroben jeden kus 180 RS (maximální rychlost 210 km/h) a dva kusy 200 RS (maximální rychlost 250 km/h). Právě u těchto závodních prototypů byla v roce 1974 automobilkou vůbec poprvé použita písmena RS, vycházející z Rallye Sport. Na základě těchto prototypů vyvinula Škoda v roce 1975 dvoudveřové závodní kupé 130 RS, které se stejně jako vůz Škoda 110 R stalo úspěšným modelem. Text Abrex

Doplňkové parametry

Kategorie: Škoda závodní 1:43 Abrex
Hmotnost: 0.2 kg
? Měřítko: 1:43
Užitkovost: Závodní
Materiál: Kov
Značka: Škoda
Výrobce: Abrex
Kód: 143XABS-502TB

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Skoda

Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.

Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.

Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie