Autobus Škoda 706 RTO Pojízdná Prodejna 1:43 Abrex
Kód: 40060Detailní popis produktu
Autobus Škoda 706 RTO Pojízdná Prodejna 1:43 Abrex. Autobus 706 RTO byl v šedesátých letech nejrozšířenějším typem autobusu na československých silnicích. Ve své době měl "erťák" nejkrásnější zpracování karoserie v celé Evropě a navíc se stavěl pokrokovější metodou než jeho předchůdci. Masově se vyráběl od roku 1957 do roku 1972 a to ve třech základních provedeních.
Je nutno brát v potaz, že tento plastový autobus z řady Abrex Toys je více hračka než sběratelský model. S ohledem na to, že převážná většina populace rozdíly mezi autobusy 706 RTO a Jelcz nerozlišuje a má zažité pouze československé "ertéóčko", bylo by tak díky této skutečnosti polské označení Jelcz matoucí, právě proto jsme zvolili takový název, jaký je.
Fota a text Abrex. 143PB-007
Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda 706 RTO |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Užitkovost: | Veřejná doprava |
Barva: | Zelená |
Materiál: | Kov + Plast |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex |
Délka: | 24 cm |
Dostupnost: | skladem |
Kód: | 143PB-007 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie