Škoda Felicia FL Combi 1998 Surový model T1 1:43 Abrex
Kód: 37102Detailní popis produktu
Kovový model s plastovými díly. Škoda Felicia FL Combi 1998 Surový model T1 1:43 Abrex. Okořeňte svou sbírku něčím vskutku netradičním, a to tímto speciálním kovovým modelem z naší nové jedinečné série T1 vzorek, která svým zpracováním navazuje na reálný zkušební vzorek s označením T1, jenž je jedním z vůbec prvních výrobních vzorků z již hotových forem! V únoru 1998 osvěžil vzhled řady Felicia velký facelift, navenek patrný hlavně sjednocením designového jazyka širokého sortimentu značky Škoda. Tvar předních světlometů i masky chladiče již připomínal větší model Octavia. V červnu 2001 se působivá kariéra automobilů Škoda Felicia úspěšně završila, celkem vzniklo 1 401 489 exemplářů. Následníkem se stal mimořádně zdařilý model Škoda Fabia, vyráběný od roku 1999. Délka modelu 10 cm. Text Abrex.Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda 60.-90. léta 1:43 |
---|---|
Hmotnost: | 0.2 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Materiál: | Kov |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex |
Délka: | 10 cm |
Kód: | 143ABS-730T1 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie