Škoda Favorit 136L 1988 Policie 1:43 Abrex
Kód: 40597


Detailní popis produktu
Model prvního tehdejšího novodobého vozu značky Škoda s motorem umístěným vpředu a pohonem předních kol. Favorit byl poprvé veřejnosti představen v roce 1987 na strojírenském veletrhu v Brně. Jedná se o vůz, který byl vytvořen ve spolupráci s italskou designerskou firmou Bertone a náklady na jeho vývoj se vyšplhaly k více jak dvou miliardám korun. Z tohoto důvodu byla společnost Škoda nucena vyhledat zahraničního partnera, kterým se roku 1991 stal německý koncern Volkswagen.
Tato konkrétní varianta vznikla na základě vlastní vizualizace Policie ČR, jejímž cílem bylo znázornění tohoto vozu v jejích dnešních barvách, tedy v kombinaci stříbrného laku s modrožlutými pruhy. Fota a text Abrex. 143ABSX-708XX
VÝROBCE / EU DISTRIBUTOR:
Abrex s.r.o., Pražská 16, 10221, Praha 10, abrex@abrex.cz
Bezpečnostní upozornění:
Není vhodné pro děti do tří let. Nebezpečí vdechnutí a spolknutí drobných částí, které se z výrobku mohou při nesprávném zacházení oddělit.!
Dlouhodobé vystavení výrobku přímému slunečnímu svitu a nebo vysokým teplotám může vést k jeho nevratnému poškození.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda s potiskem 1:43 Abrex |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Užitkovost: | Policejní |
Barva: | Stříbrná |
Materiál: | Kov + Plast |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex |
Délka: | 9 cm |
Dostupnost: | skladem |
ID: | 40597 |
Kód: | 143ABSX-708XX |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie