Škoda 200RS 1974 Růžová 1:43 Abrex
Kód: 34530


Detailní popis produktu
Kovový model s plastovými díly kompletně vyrobený v ČR. Škoda 200RS 1974 Růžová 1:43 Abrex. Škoda 180/200 RS byly prototypy dvoumístných závodních kupé, určených pro náročné automobilové soutěže. Jejich tvary byly odvozené od Škody 110 R. Tyto prototypy disponovaly silnými motory o objemu 1,8 l a 2,0 l, zadní nápravou s převodovkou Porsche a zvenčí nízkou střechou, žádnými nárazníky a zvětšeným rozchodem kol. Celkově byl vyroben jeden kus 180 RS (maximální rychlost 210 km/h) a dva kusy 200 RS (maximální rychlost 250 km/h). Právě u těchto závodních prototypů byla v roce 1974 automobilkou vůbec poprvé použita písmena RS, vycházející z Rallye Sport. Na základě těchto prototypů vyvinula Škoda v roce 1975 dvoudveřové závodní kupé 130 RS, které se stejně jako vůz Škoda 110 R stalo úspěšným modelem.Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda závodní 1:43 Abrex |
---|---|
Hmotnost: | 0.2 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Užitkovost: | Sportovní |
Barva: | Růžová |
Materiál: | Kov |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex |
Kód: | 143XABS502BW |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie