Škoda 130RS 1977 Rallye Škoda 1978 No.8 Zapadlo - Motal 1:43 Abrex
Kód: 40652


Související produkty
Detailní popis produktu
Škoda 130RS 1977 Rallye Škoda 1978 No.8 Zapadlo - Motal 1:43 Abrex. Škoda 130 RS byl slavný sportovní speciál, který byl ve své době označovaný jako „Porsche Východu“. Skelet karoserie vyšel ze sériově vyráběné Škody 110 R, jenž byl rapidně upraven a to vnitřním ochranným rámem, úchyty zadních ramen a všelijakými výztuhami podlah. Díky laminátu na blatnících a tenounkému hliníkovému plechu, který byl použit na střeše, předním čele (s otvory přídavného chladiče), vnějších plechách dveří a víku zavazadelníku, došlo k výraznému odlehčení vozu. Motor byl objemově upraven na 1 289 ccm a jeho výkon byl přibližně okolo 103 kW. Vůz získal nespočet úspěchů jak na okruzích, tak i v rally, a opakovaně dominoval i na mistrovství světa i Evropy. Fota a text Abrex. 143XABS-501TM
VÝROBCE / EU DISTRIBUTOR:
Abrex s.r.o., Pražská 16, 10221, Praha 10, abrex@abrex.cz
Bezpečnostní upozornění:
Není vhodné pro děti do tří let. Nebezpečí vdechnutí a spolknutí drobných částí, které se z výrobku mohou při nesprávném zacházení oddělit.!
Dlouhodobé vystavení výrobku přímému slunečnímu svitu a nebo vysokým teplotám může vést k jeho nevratnému poškození.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda závodní 1:43 Abrex |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Užitkovost: | Závodní |
Barva: | Bílá |
Materiál: | Kov + Plast |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex |
Délka: | 9,5 cm |
Dostupnost: | skladem |
ID: | 40652 |
Kód: | 143XABS-501TM |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie