Škoda 1100MBX 1969 Červená Rubínová 1:43 Abrex

Kód: 40457
Novinka
1 hodnocení
Značka: Škoda
795 Kč 657,02 Kč bez DPH
Skladem (2 ks)
Můžeme doručit do:
6.5.2025
Možnosti doručení

Škoda 1100MBX 1969 Červená Rubínová 1:43 Abrex

Detailní informace

Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 20000 výdejních míst
Přes 20000 výdejních míst
po celé ČR
Doručení do 48 hodin
Doručení do 48 hodin
na jakékoliv místo v ČR

Detailní popis produktu

Kovový model s plastovými díly. Škoda 1100MBX 1969 Červená Rubínová 1:43 Abrex. 

Opatřeno sériovým číslem na podvozku.

Škoda 1100 MBX byl klasický dvoudvéřový tudor, který byl vyvíjen téměř současně s klasickým vozem Škoda 1000 MB. Od zmíněného „embéčka“ se ale lišil hlavně použitím jednoho páru širších dveří bezrámové konstrukce a neexistencí „B-sloupku“ – ten se stahoval zároveň se zadním bočním okénkem, což ve výsledku zapříčinilo nepříliš pevnou karoserii. Vyrobených kusů bylo pouhých 2 517 kusů, které následně neměly následovníka. Tento vůz byl jedním z nejkrásnějších automobilů, které kdy byly v průběhu komunismu na Československu vyrobeny. Dnes má toto vozidlo značnou sběratelskou hodnotu. Fota a Text Abrex. 143AU-721BC

Doplňkové parametry

Kategorie: Škoda 60.-90. léta 1:43
Hmotnost: 0.3 kg
? Měřítko: 1:43
Užitkovost: Osobní
Barva: Červená
Materiál: Kov + Plast
Značka: Škoda
Výrobce: Abrex Plasťáček
Délka: 19,5 cm
Dostupnost: skladem
Kód: 143AU-721BC

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

Skoda

Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.

Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.

Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie