Škoda 1100MBX 1969 Červená Rubínová 1:43 Abrex
Kód: 40457


Detailní popis produktu
Kovový model s plastovými díly. Škoda 1100MBX 1969 Červená Rubínová 1:43 Abrex.
Opatřeno sériovým číslem na podvozku.
Škoda 1100 MBX byl klasický dvoudvéřový tudor, který byl vyvíjen téměř současně s klasickým vozem Škoda 1000 MB. Od zmíněného „embéčka“ se ale lišil hlavně použitím jednoho páru širších dveří bezrámové konstrukce a neexistencí „B-sloupku“ – ten se stahoval zároveň se zadním bočním okénkem, což ve výsledku zapříčinilo nepříliš pevnou karoserii. Vyrobených kusů bylo pouhých 2 517 kusů, které následně neměly následovníka. Tento vůz byl jedním z nejkrásnějších automobilů, které kdy byly v průběhu komunismu na Československu vyrobeny. Dnes má toto vozidlo značnou sběratelskou hodnotu. Fota a Text Abrex. 143AU-721BC
Doplňkové parametry
Kategorie: | Škoda 60.-90. léta 1:43 |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
? Měřítko: | 1:43 |
Užitkovost: | Osobní |
Barva: | Červená |
Materiál: | Kov + Plast |
Značka: | Škoda |
Výrobce: | Abrex Plasťáček |
Délka: | 19,5 cm |
Dostupnost: | skladem |
Kód: | 143AU-721BC |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, jedním z největších českých zaměstnavatelů a největším českým exportérem.
Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má společnost dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Firma historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která se v roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni, od roku 1930 nesla název „Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP)“ a spolu s mateřskou firmou se v období druhé světové války stala součástí nacistického státního gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“. Po válce se v rámci celkové reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem „Automobilové závody, národní podnik (AZNP)“ a značku Škoda používala pouze pro výrobky. Po pádu centrálně řízeného hospodářství se podnik vrátil k historickému názvu, od roku 1990 jako „Automobilový koncern ŠKODA a.s.“ a od roku 1991, po privatizaci a prodeji společnosti německému koncernu Volkswagen Group, jako „ŠKODA, automobilová a.s.“. Od roku 1998 firma nesla název ŠKODA AUTO a.s., současnou variantu Škoda Auto a.s. užívá od roku 2023. Zdroj: Wikipedie